Rola introligatorni w sprzedaży książek

0
165
Rate this post

Wybierając się na zakupy do jakiegokolwiek sklep bardzo często w podejmowaniu decyzji kierujemy się wzrokiem, na nim się opieramy i często dzięki niemu podejmujemy pewne decyzje. Podobnie jest w kwestii książek, idąc do księgarni nie zawsze mamy upatrzony jakiś tytuł, czasem po prostu czujemy potrzebę poszukiwania i kupienia jakiejś książki. Wybierając z półki kierujemy się nazwiskiem autora, recenzją innych, tytułem, ale także okładka i sposobem wydania, czyli tutaj dużo do powiedzenia ma introligatornia. Skład i oprawa książki muszą być doskonale przemyślane i zaprojektowane, pod uwagę trzeba wziąć wiele elementów.

Jak się okazuje introligatornia staje się miejscem, w którym książka jest dopieszczana. To właśnie dzięki niem później czytelnik może cieszyć się z niesamowitego zapachu książki oraz jej wykonania.

Zadania introligatora i cele jego pracy

Sam projekt okładki to zadanie dla grafika, introligatornia zajmuje się bardziej techniczną kwestią oprawy. W jej zadaniach jest połączenie stron, czy to klejenie czy szycie, ale także papier, format, oczywiście dużo do powiedzenia ma autor książki i wydawnictwo, ale w gestii introligatorni jest zachowanie wielu norm i wymiarów, które muszą być zachowane podczas druku książki. Praca introligatora jest odpowiedzialna i wymagająca dokładności. Dlatego potrzebne są odpowiednie kwalifikacje i umiejętności, nie każdy sobie poradzi przy składaniu i oprawie książki.

Należy tez pamiętać, że ostateczny efekt pracy introligatorni trafi do najbardziej wymagającego recenzenta, czyli czytelnika, który wybierając książkę wybiera ją w całości, z okładką i układem stron. Nie tylko treść książki ma wpływ na sprzedaż, cała oprawa książki również decyduje o zdobyciu zainteresowania.